Werken met verlof saldi

Ook als een medewerker pas later in het kalenderjaar in dienst komt, moet toch verlof over het gehele jaar toegekend worden, dus geldig van 1 januari tot en met 31 december van het huidige jaar. Dat is waar de software standaard op is ingericht. Indien men toch liever werkt met afwijkende start- en einddata, neem dan even contact op met onze planning om na te gaan of hier een maatwerk aanpassing voor nodig is. planning@timetell.nl

 

<< Terug naar overzichtspagina Tips van de Helpdesk

Ondersteuning bij updates en migraties

Indien u als TimeTell On-premises klant besluit over te stappen naar een andere applicatieserver is er sprake van een migratie. Het is zeker mogelijk om de migratie van TimeTell zelf uit te voeren, maar reserveer indien gewenst op voorhand consultancytijd voor ondersteuning hierbij. Ondersteuning bij migraties moet ingepland worden bij een van onze consultants en kan helaas niet ad hoc plaatsvinden. Dit geldt zeker wanneer er sprake is van klokterminals omdat er in dat geval achter de schermen ook configuraties aangepast moeten worden. Dus heeft u een servermigratie in het verschiet? Neem tijdig contact op met onze collega’s van Planning en bespreek de technische specificaties dan kunnen wij u het beste van ondersteuning voorzien. U bereikt de Planning via planning@timetell.nl

 

<< Terug naar overzichtspagina Tips van de Helpdesk

Handige tool om uw probleem visueel te maken voor de Helpdesk

Soms loopt u in TimeTell tegen een probleem aan dat erg lastig te beschrijven is. Wat kunt u dan het beste doen? Eerst even bellen met de Helpdesk, of proberen het probleem te omschrijven in een e-mail? Vanuit de Helpdesk wordt meestal in beide gevallen gevraagd om aanvullende schermprints. Microsoft heeft hier een handige tool voor, de Stappenbeschrijving. Start deze tool, begin in TimeTell op de startpagina en klik vervolgens door alle stappen die u eerder in TimeTell heeft gemaakt, totdat het probleem zich voordoet. De Stappenbeschrijving maakt automatisch bij elke muisklik een schermprint met een korte beschrijving van de stappen en slaat dit op in een klein bestand. Dan hoeft u dat alvast niet zelf te doen! De tool heet ‘Stappenbeschrijving’ (PSR.exe) en is te vinden via Start/Zoeken in Windows.

 

<< Terug naar overzichtspagina Tips van de Helpdesk

Wat is een sterk wachtwoord?

In het kader van digitale veiligheid is het zowel zakelijk als privé belangrijk om goede, sterke wachtwoorden te gebruiken. Maar het valt vaak niet mee om die te verzinnen en te onthouden. Hieronder een aantal praktisch tips:

  • Zorg voor een goed wachtwoord. ‘Moeilijke’ wachtwoorden met cijfers, hoofdletters en bijzondere tekens, zijn achterhaald. De kracht van een wachtwoord zit hem in de lengte. Het NIST (National Institute of Standards and Technology) adviseert minimaal 14 karakters. Een handige truc is om wachtwoorden te maken in de vorm van een zinnetje.
  • Gebruik verschillende wachtwoorden voor verschillende accounts.
  • U kunt ook een wachtwoordmanager gebruiken. Hiermee kunt u uw wachtwoorden beheren en nieuwe sterke wachtwoorden aanmaken.

Let op! Ten behoeve van onze Online servers hanteert TimeTell sinds 2019 een minimale lengte van 10 tekens (van toepassing op full user beheerders via een remote sessie). Oude wachtwoorden met minder tekens blijven nog werken, maar bij een wijziging in account, waarbij een nieuwe synchronisatie naar onze server nodig is, zullen kortere wachtwoorden NIET meer worden meegenomen in de synchronisatie.

Meer weten? De consumentenbond publiceerde het artikel ‘Wachtwoord maken & onthouden’.

 

<< Terug naar overzichtspagina Tips van de Helpdesk