Op welke TimeTell versie zit u?

Het belang van het updaten van uw On-premises omgeving

Indien uw TimeTell-omgeving lokaal op uw eigen server draait (On-premises) dan dient u zelf minimaal 1x per jaar de updates uit te voeren die wij uitbrengen. U ontvangt per e-mail bericht zodra er een update beschikbaar is. Alle updates zijn tevens terug te vinden in de downloadsectie op deze website: Contact > Downloadsectie Klanten.

Er zijn drie hoofdredenen waarom het updaten van uw On-premises omgeving belangrijk is:

  1. Veiligheid – De technische ontwikkelingen op het gebied van veiligheid volgen elkaar snel op. Met onze updates zorgen wij dat uw TimeTell-omgeving helemaal bij is op het gebied van veiligheid. Dit draagt bij aan de AVG-doelstellingen.
  2. Support van de helpdesk – In de SLA is vastgelegd dat een On-premises TimeTell omgeving minimaal 1x per jaar ge-update moet worden. Indien dat niet het geval is en u neemt contact op met de Helpdesk, kunnen zij u verzoeken eerst uw omgeving te updaten naar een hogere versie van TimeTell. In veel gevallen is het betreffende euvel daarmee ook meteen verholpen.
  3. De nieuwste functionaliteiten – Door het updates beschikt u over de nieuwste functionaliteiten in TimeTell. Wij zijn altijd op zoek naar nog slimmere oplossingen op het gebied van tijdregistratie, declaratie en planning. Met iedere (grote) update komen er nieuwe functionaliteiten beschikbaar.

Overstappen naar TimeTell Online?
TimeTell is ook beschikbaar als Online oplossing. Indien uw bedrijfsvoering het toelaat is dit wellicht iets voor uw organisatie. Bij TimeTell Online draait uw TimeTell omgeving niet lokaal op uw eigen server maar online op de servers van onze hosting partner ACC ICT.

De toekomst is online en dat is ook zo bij TimeTell. De voordelen van TimeTell Online op een rij:

  • Altijd de beschikking over de meest up-to-date TimeTell Online versie .
  • Altijd en overal benaderbaar via web en app.
  • Indien er problemen zijn in de TimeTell omgeving, kunnen wij snel support verlenen, omdat wij de technische omgeving beheren.
  • De organisatie wordt ontzorgt;
    • Zelf hoeven geen updates meer uitgevoerd te worden, dat doen wij voor u.
    • Geen server meer ter beschikking te stellen, omdat wij de hosting voor onze rekening nemen
    • Veel minder security risico’s, omdat onze omgeving aan de hoogste veiligheidseisen voldoet
  • In geval van een calamiteit is de continuïteit gewaarborgd door ACC ICT (Klik hier voor meer informatie).
  • Uw TimeTell Online omgeving voldoet aan de hoogte security en informatie beveiligingseisen (Klik hier voor meer informatie over onze Hosting & Beveiliging).

 Meer weten over de hosting en beveiliging van TimeTell Online? Klik dan hier. Interesse in TimeTell Online neem dan contact op met uw accountmanager (sales@timetell.nl of 070-3114811).

Dagverwerkingscherm

TimeTell fysiek klok urenregistratie TimeTell

Maakt uw organisatie gebruik van (soft-)klokken en/of is er sprake van chronologisch tijdschrijven? Dan is het dagverwerkingscherm echt iets voor u. Mocht u er nog geen gebruik van maken natuurlijk.

In het dagverwerkingscherm kunt u massaal klokboekingen en berekeningen inzien, controleren en indien nodig corrigeren. Dit is vooral handig wanneer de boekingen per dag worden verwerkt. Het scherm toont voor een selectie van medewerkers een overzicht van de roostertijden, de kloktijden, de afwezigheidsuren en de berekeningen per dag.

Klokboekingen kunnen in dit overzicht aangevuld of gecorrigeerd worden. In het configuratieprofiel kan opgegeven worden welke berekeningen zichtbaar zijn in dit scherm en of ze gecorrigeerd mogen worden. Berekeningen waarop een correctie is toegepast zijn rood gemarkeerd.

U kunt de weergave van het scherm aanpassen. Het is bijvoorbeeld mogelijk boekingen per dag te tonen of alle boekingen van een week, gegroepeerd per medewerker.

Iets voor uw organisatie? Of wilt u meer weten? Neem dan contact op met uw account manager of stuur een mail naar sales@timetell.nl

 

Werken met verlof saldi

Ook als een medewerker pas later in het kalenderjaar in dienst komt, moet toch verlof over het gehele jaar toegekend worden, dus geldig van 1 januari tot en met 31 december van het huidige jaar. Dat is waar de software standaard op is ingericht. Indien men toch liever werkt met afwijkende start- en einddata, neem dan even contact op met onze planning om na te gaan of hier een maatwerk aanpassing voor nodig is. planning@timetell.nl

 

<< Terug naar overzichtspagina Tips van de Helpdesk

Ondersteuning bij updates en migraties

Indien u als TimeTell On-premises klant besluit over te stappen naar een andere applicatieserver is er sprake van een migratie. Het is zeker mogelijk om de migratie van TimeTell zelf uit te voeren, maar reserveer indien gewenst op voorhand consultancytijd voor ondersteuning hierbij. Ondersteuning bij migraties moet ingepland worden bij een van onze consultants en kan helaas niet ad hoc plaatsvinden. Dit geldt zeker wanneer er sprake is van klokterminals omdat er in dat geval achter de schermen ook configuraties aangepast moeten worden. Dus heeft u een servermigratie in het verschiet? Neem tijdig contact op met onze collega’s van Planning en bespreek de technische specificaties dan kunnen wij u het beste van ondersteuning voorzien. U bereikt de Planning via planning@timetell.nl

 

<< Terug naar overzichtspagina Tips van de Helpdesk

Handige tool om uw probleem visueel te maken voor de Helpdesk

Soms loopt u in TimeTell tegen een probleem aan dat erg lastig te beschrijven is. Wat kunt u dan het beste doen? Eerst even bellen met de Helpdesk, of proberen het probleem te omschrijven in een e-mail? Vanuit de Helpdesk wordt meestal in beide gevallen gevraagd om aanvullende schermprints. Microsoft heeft hier een handige tool voor, de Stappenbeschrijving. Start deze tool, begin in TimeTell op de startpagina en klik vervolgens door alle stappen die u eerder in TimeTell heeft gemaakt, totdat het probleem zich voordoet. De Stappenbeschrijving maakt automatisch bij elke muisklik een schermprint met een korte beschrijving van de stappen en slaat dit op in een klein bestand. Dan hoeft u dat alvast niet zelf te doen! De tool heet ‘Stappenbeschrijving’ (PSR.exe) en is te vinden via Start/Zoeken in Windows.

 

<< Terug naar overzichtspagina Tips van de Helpdesk