TimeTell Plaza - Tips van de Helpdesk

Tips van de Helpdesk

 

Werken met verlof saldi

Ook als een medewerker pas later in het kalenderjaar in dienst komt, moet toch verlof over het gehele jaar toegekend worden, dus geldig van 1 januari tot en met 31 december van het huidige jaar. Dat is waar de software standaard op is ingericht. Indien men toch liever...

Lees meer

Ondersteuning bij updates en migraties

Indien u als TimeTell On-premises klant besluit over te stappen naar een andere applicatieserver is er sprake van een migratie. Het is zeker mogelijk om de migratie van TimeTell zelf uit te voeren, maar reserveer indien gewenst op voorhand consultancytijd voor...

Lees meer

Verlofdagen van 2020 al ingevuld?

Een nieuw kalenderjaar, nieuwe verlofdagen. Heeft u ze al ingevuld in TimeTell? Via Beheer/Systeemgegevens/Feestdagen kunt u de verlofdagen/feestdagen invoeren. Eventueel kunnen de feestdagen van het vorige jaar worden gekopieerd, waarna alleen enkele data nog dienen...

Lees meer

Wat is een sterk wachtwoord?

In het kader van digitale veiligheid is het zowel zakelijk als privé belangrijk om goede, sterke wachtwoorden te gebruiken. Maar het valt vaak niet mee om die te verzinnen en te onthouden. Hieronder een aantal praktisch tips: Zorg voor een goed wachtwoord. 'Moeilijke'...

Lees meer

Verlofrecht automatisch laten lopen

Indien u gebruikt maakt van de verlofrecht berekening (niet verlofsaldi toekennen), dan is het mogelijk deze automatisch te laten lopen. Als u dit heeft ingesteld blijft het ook nog mogelijk om de berekening handmatig te starten. In deze pdf vindt u alle benodigde...

Lees meer

Audit Trail

Soms komt het voor dat de beheerder van TimeTell niet kan verklaren waarom er bepaalde boekingen in TimeTell zijn gedaan of gewist. Indien de Audit Trail wordt gebruikt, kan worden teruggehaald wie welke wijzigingen heeft uitgevoerd. De Audit Trail is een handig...

Lees meer

Saldoregels

De saldoregels van vorig jaar worden niet meer getoond in het saldo scherm indien het saldo hiervan ook is vervallen. U kunt de saldoregels weer zichtbaar maken door onderaan bij de optie ‘Toon regels’ voor ‘Alle regels’ te kiezen.   << Terug naar...

Lees meer

Boeken op een project/activiteit/klant

Soms komt het voor dat een medewerker niet kan boeken op een project/activiteit/klant. Dit komt doordat er op het tabblad ‘’Details’’ is aangegeven ‘’Uren boeken door: Team/Organisatie’’. De medewerker dient dan te worden toegevoegd aan het tabblad ‘’Team’’. Indien...

Lees meer